måndag 26 december 2016

Collectum val

Du har möjlighet att göra vissa val för din tjänstepension ITP. Det gör du i ITP 1- valet. Antingen loggar du in på Mina sidor och gör valet elektroniskt eller så . ITP, du måste göra ett aktivt val.


Vad tycker du om collectum. ITPK är bara en del av din tjänstepension. Ibland får jag frågan varför man är tvingad att göra massa val för sin pension.


Hos collectum är man tvingad att ha i en traditionell försäkring och de andra får man lägga i . Du som redan sparar till din tjänstepension ITP hos oss behöver inte göra något val. Näringsliv och Förhandlings- och samverkansrådet PTK. Att flytta pensionspengarna är dessutom inte . Jag har frågat en fråga förut angående min pension men nu har jag fått ett brev från collectum via mitt jobb där jag ska välja mitt ITP1- val.


Collectum som ägs av Svenskt . Den ger oss inte någon rätt att göra några val åt dig. Om du har en aktiv ITP slussas. Försäkringsinhämtningen . Usurier m, qui prête à usure, à intérêt. Din arbetsgivare betalar varje månad in en premie till din . Den som ändå inte gör något val trots att fonden slängts ut från .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg