tisdag 26 januari 2016

Alfa kassan hur mycket får man

Vissa cookies är nödvändiga för att alfakassan. Hur gör jag för att ansöka om ersättning? Varförska jag skicka in intyg för månader bakåt när jag bara har arbetat de senaste månaderna? Inkomstbaserad ersättning får du som varit medlem i a- kassan i ett år och uppfyller ett. När vi räknar ut din grundersättning så tittar vi på hur mycket du faktiskt arbetat.


Exempel: Lena har arbetat procent under månader utan frånvaro. Du har jobbat i minst månader med minst timmar per kalendermånad under det senaste året. Vilken ersättning du får beror på hur länge du har varit medlem i a- kassan. Det är din a-kassa som beslutar om ersättningen och räknar ut hur mycket ersättning du har rätt till. Gissar, tror jag hörde på nyheterna idag att alla har rätt till grundnivån, om jag kommer ihåg rätt ca 7. Vi beräknar din ersättning på olika sätt beroende på hur länge du har varit.


Max 9kr/dag, 0kr/ mån efter skatt ca 5kr/ mån *. Max 7kr/dag, 7kr/ mån efter skatt ca 12. Normalt får man ersättning från en a-kassa vid arbetslöshet, förutsatt att man varit medlem i. Alfa - kassan Byggnads . Den baseras dock på hur mycket man har arbetat och inte på inkomst. Du får dock inte ha arbetat mindre än timmar någon av månaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg